Zaawansowane funkcje Google Analytics, które warto znać!

Zaawansowane funkcje Google Analytics, które warto znać!

12 marca, 2021 0 przez Maciej

Każdy, kto chce rozwijać swój biznes internetowy, powinien znać podstawowe zastosowania narzędzia analitycznego, jakim jest Google Analytics. Warto poznać również zaawansowane funkcje, jakie oferuje ten instrument. Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom, jakie daje nam ten program.

Co to jest Google Analytics?

Google Analytics to jedno za wartych uwagi, narzędzi do analizy internetowego świata. Oferuje rozmaite funkcje pozwalające na tworzenie dokładnych raportów na temat witryny internetowej, którą prowadzisz czy zarządzasz. Co ważne, korzystanie z możliwości, jakie daje Google Analytics, jest całkowicie bezpłatne.

Do podstawowych funkcji, jakie daje nam interfejs tego programu, należy raportowanie ruchu w witrynie w czasie rzeczywistym czy analiza zachowania użytkowników na stronie. Ważnym elementem są też raporty konwersji.

Wspomniana konwersja to, innymi słowy, oczekiwane działania ze strony odbiorcy witryny, które wynikają z wpływu akcji promujących stronę. Polegają one na pozycjonowaniu wyniku wyszukiwania w przeglądarce lub są wynikiem konkretnych kampanii reklamowych.

analityka google analytic

Poznaj zaawansowane funkcje Google Analytics

Jeśli poruszasz się po interfejsie Google Analytics jak ryba w wodzie, to warto, abyś znał kilka zaawansowanych funkcji tego narzędzia, które pozwolą Ci jeszcze lepiej realizować zamierzone cele. Pierwsza z nich jest dostępna od stosunkowo krótkiego czasu. Jest to funkcja o nazwie eksplorator użytkownika. Dzięki niej jesteśmy w stanie dokonać dokładnej analizy zachowania pojedynczego użytkownika.

Dotychczas dysponowaliśmy jedynie danymi zbiorczymi. Jest to ważna zmiana z punktu widzenia analizy konwersji lub tego, na jaki etapie dana osoba się cofa, lub opuszcza stronę. Uzyskane informacje możemy wykorzystać w praktyce, chociażby w tworzeniu kampanii remarketingowej, czyli takiej, która skierowana jest do użytkowników, którzy weszli w interakcję ze stroną, ale nie dokonali oczekiwanej akcji (np. zakupu naszego produktu). Kolejna ciekawa funkcja wspierająca analizę konwersje to ścieżki wielokanałowe. Pozwala nam ona zidentyfikować, które kanały, z jakich pozyskujemy odbiorów, wspomagają sprzedaż a z jakich pozyskujemy sprzedaż od razu. Pomoże nam to we wspieraniu wartościowych kanałów dystrybucji.

Następna funkcja, na którą warto zwrócić uwagę, jest związana z pozyskiwaniem. Chodzi tu o sieci społecznościowe. Znajdziemy tu przejrzyste dane na temat ruchu pozyskanego dla witryny z kanału sieci społecznościowych, z podziałem na poszczególne portale. Możemy również uzyskać osobny raport na temat przepływu tych użytkowników. Ostatnia funkcjonalność, jaką chcemy przybliżyć, wiąże się z odbiorcami i są to przepływy zachowań.

Umożliwiają one wielowymiarową analizę ruchu na stronie. Możemy zastosować jednocześnie wymiar i segment, dzięki czemu analizujemy wyselekcjonowane grupy użytkowników. Przykładowo jesteśmy w stanie prześledzić czy rozdzielczość ekranu ma wpływ na współczynnik opuszczania strony. Dzięki takiej wiedzy możemy przykładowo wychwycić czy jakieś podstrony mają problem z dostosowaniem się do ekranów w smartfonie, czy na tablecie.