Jak skutecznie wykorzystywać Google Analytics?

Jak skutecznie wykorzystywać Google Analytics?

11 marca, 2021 0 przez Maciej

Bezpłatne konto Google Analytics zapewnia wygodne narzędzia umożliwiające analizę danych związanych z działalnością internetową. Dzięki właściwemu wykorzystaniu informacji jesteś w stanie podejmować przemyślane i skuteczne decyzje.


Skuteczne wykorzystywanie Google Analytics

Jeśli nasza firma działa w sieci i ma stronę internetową, to powinniśmy mieć podstawową wiedzę i zrozumienie zasad działania mechanizmów dotyczących ruchu w witrynach. Warto wiedzieć, kto i kiedy generuje go najwięcej. Oprócz informacji o wydajności strony pozwala nam to dopasować kampanie marketingowe, aby przynosiły ona bardziej wymierny efekt.

Oprócz pomiaru natężenia ruchu na stronie każda firma może wykorzystać Google Analytics do uzyskania szczegółowych informacji dotyczących aktywności odwiedzających na stronie. Tyczy to również śledzenia skąd użytkownicy docierają do naszej witryny.

raport google analytic

Jak działa Google Analytics?

Aby skutecznie wykorzystywać możliwości, jakie daje Google Analytics, należy znać jego mechanizm działania i podstawowe funkcjonalności. Jak wspomnieliśmy, w poprzednim akapicie program ten służy przede wszystkim, do przesyłania odpowiednich informacji na temat stron internetowych. Wykorzystuje do tego kod śledzący GATC, który korzysta z języka znaczników Java Script.

W sytuacji, w której użytkownik odwiedza naszą witrynę serwer Google, odbiera od przeglądarki odpowiednie informacje i tworzone są pliki cookies. To właśnie tu, w tak zwanych ,,ciasteczkach” przechowuje się istotne informacje o użytkowniku i jego aktywności. Interfejs Google Analytics pokazuje już zmodyfikowane i przetworzone dane, aby tworzyły one czytelne raporty. Możemy dowiedzieć się z nich danych między innymi na temat położenia geograficznego użytkownika, jego płci i wieku, a nawet adresu IP. Dzięki takim informacjom jesteśmy w stanie trafniej dopasować wyświetlane treści do naszych odbiorców.

Wykorzystaj Google Analytics w swoim biznesie

Jedną z funkcjonalności Google Analytics jest monitorowanie średniej długości czasu, jaki odwiedzający spędzają w Twojej witrynie. Dzięki tej wiedzy możesz lepiej zrozumieć, dlaczego użytkownicy zostaną na stronie lub ją opuszczają. Im dłużej aktywnie korzysta z witryny, tym większa szansa, że zdecydują się na zakup oferowanych w niej usług lub produktów. Kolejnym ważnym aspektem są źródła ruchu na stronie. Jeśli dokładnie wiemy skąd przyszli użytkownicy możemy lepiej ich ukierunkować i zoptymalizować ruch dzięki dopasowanym linkom.

Warto na analizę ruchu na stronie poświęcić wystarczająco dużo uwagi. Dobrze, jeśli wiemy, czym jest ruch wysokiej jakości i jak sprowadzić co przekłada się na dochód. Kolejna ważna kwestia to jak odczytywać raporty dotyczące słów kluczowych. Słowa i frazy kluczowe to ważny element wpływający na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, który bezpośrednio przekłada się na ruch na stronie. Przydatna będzie również znajomość takich pojęć jak konwersja i modele działania atrybucji w kampanii w Google Analytics.