Do czego używać Google Analytics?
10 marca, 2021W dzisiejszym świecie bardzo duża część życia przeniosła się do Internetu. W tym również handel, usługi czy tworzenie treści. Warto, więc, wiedzieć jak po sieci poruszają się użytkownicy. Dzieci koncie Google Analytics możemy przeprowadzić szereg działań analitycznych. Przyjrzyjmy się bliżej możliwościom, jakie daje nam to narzędzie.
Co to jest Google Analytics?
System Google Analytics to internetowe narzędzie służące analizie statystyk dotyczących stron WWW, które jest udostępniane przez firmę Google, jednego z potentatów branży informatycznej. Jest ona dostępna bez opłat od listopada 2005 roku. Dzięki dostępnym raportom możemy podjąć działania służące polepszeniu naszej witryny internetowej. Dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie odpowiedzieć na dużą ilość pytań, jakie nasuwają się w związku z działalnością w sieci.
Umiejętne wykorzystanie tych informacji może przełożyć się na konkretne zyski. Możemy dowiedzieć się między innymi, ile osób odwiedza witrynę, co użytkownicy robią na Twojej stronie i jak się po niej poruszają. Dzięki temu wiemy, jakie treści zyskują największą popularność, a z czego można zrezygnować, z uwagi na brak zainteresowania odbiorców. System określa również, o jakiej porze uzyskujemy największy ruch na stronie i jak zachowują się poszczególni użytkownicy na nasze stronie.
Google Analytics dla realizacji celów biznesowych
Dzięki raportom Google Analytics jesteśmy w stanie określić czy prowadzone kampanie marketingowe przynoszą spodziewany efekt. Za pomocą wnikliwej analizy możemy wyciągnąć wnioski na przyszłość i wprowadzić zmiany służące polepszeniu skuteczności zamierzonych działań biznesowych. System pomaga odpowiedzieć na pytanie, które kampanie marketingowe wpływają na poprawę sprzedaży, która reklama jest najskuteczniejsza.
Możemy również wykorzystać informację, by poprawić stopień realizacji celów dla witryny. Warto, zatem, poświęcić kilka minut, aby założyć konto Google Analytics i zapoznać się z jego najważniejszymi funkcjami. Dobrym pomysłem będzie też zaznajomienie się z podstawowymi informacjami na temat programowania stron internetowych.
Segmentacja w Google Analytics
Na poprawę analizy danych internetowych i ruchów użytkowników, wpływa właściwa segmentacja. Pomaga ona zdiagnozować problemy i wpływa na uzyskanie lepszej jakości danych. Segmentacja polega na podzieleniu użytkowników na mniejsze podgrupy według określonego kryterium doboru. Pozwala nam to na analizę mniejszych wycinków informacji i wyciąganie bardziej trafnych wniosków.
Możemy skorzystać z aktualnie występujących segmentów takich jak ruch płatny, ruch bezpłatny, nowi użytkownicy, odwiedziny w sieci wyszukiwania, odwiedziny bezpośrednie, odwiedziny z konwersjami, odwiedziny z transakcjami, ruch z witryn odsyłających, odwiedziny bez odrzuceń, ruch z telefonów. Te dane składają się na standardowe raporty, ale za pomocą kilku kliknięć może dostosować informację do swoich potrzeb, tworząc raport niestandardowy.