Na czym polega pozycjonowanie stron?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

16 marca, 2021 0 przez Maciej

Aby do naszych treści dotarli odbiorcy, ważne jest, aby nasza strona znajdowała się w możliwie wysokich wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Promowanie swojej witryny warto, więc, rozpocząć od poznania tajników pozycjonowania.

 

Na czym polega pozycjonowanie strony w wyszukiwarce?

Pozycjonowanie strony to ogół czynności, która składają się na zwiększenie widoczności naszej witryny w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na odnalezienie nas przez potencjalnych użytkowników czy klientów.

Wynik wyszukiwania to najprościej mówić lista stron internetowych, jakie pojawią się w wyszukiwarce po wpisaniu interesującego nas hasła. W założeniu uzyskane rezultaty powinny pokrywać się oczekiwanym wynikiem. Aby tak się stało, witryny korzystają ze słów kluczowych.

pozycjonowanie seo

Czym są słowa kluczowe?

Na przykładzie wyszukiwarki Google, wygląda to tak, że użytkownik wpisuje interesujące go słowo kluczowe w okno główne. W efekcie zostaje mu przedstawiona lista wyników wyszukiwania. Kolejność wyświetlanych stron jest wynikiem zaawansowanych kalkulacji algorytmów, które analizują i przeliczają kilkaset czynników rankingowych. Kolejność wyświetlanych stron oparta jest o te czynniki dla konkretnego słowa kluczowego.

Dlatego ich właściwy dobór jest kluczowy dla sukcesu biznesowego. Aby znaleźć się w TOP 1- czyli w wynikach znajdujących się na pierwszej stronie wyszukiwarki, musimy posiadać jak najwięcej słów kluczowych zgodnych z jej wymogami i pracować nad nieustannym zwiększeniem naszej widoczności w sieci.

Dlaczego pozycjonowanie jest konieczne?

W sieci nieustannie przybywa stron i treści, których tematyka się pokrywa. Dlatego trudno przebić się będzie witrynie, która jest nowa. Jej brak widoczności wynika z dużej konkurencji, która ma przewagę w ilości prezentowanych treści, odpowiednio dobranych słów kluczowych i linków zewnętrznych. Z tego względu pozycjonowanie jest niezbędnym elementem strategii biznesowej, bez którego nie przebijemy się przez gęsto rozstawioną konkurencję.

Prawidłowo prowadzone pozycjonowanie to jeden z bardziej popularnych i opłacalnych sposobów na generowanie ruchu a stronie. Ten z kolei powinien przekładać się na realizację naszego celu, czyli np. zwiększenie liczby czytelników lub klientów. Pierwszym krokiem, jaki warto podjąć, jest optymalizacja strony www, zgodnie z technicznymi i jakościowymi wytycznymi Google. Druga ważna kwestia to zawartość strony, która powinna zawierać odpowiednie i unikalne treści. Jeśli algorytmy Google zrozumieją, czego strona dotyczy, to przypisują jej odpowiednie słowa kluczowe, a to przełoży się na dostosowanie wyników wyszukiwania.

Trzecia kwestia mająca duże znaczenie dla pozycjonowania to linki zewnętrzne, prowadzące do naszego serwisu z innych stron. Mogą być to odnośniki tekstowe lub obrazkowe. Stałe pojawianie się odnośników do naszej witryny to sygnał dla algorytmu, że nasze treści są ciekawe i warte zauważenia. W następstwie podnoszona jest nasza pozycja w rankingu wyszukiwania.